Ethical guidelines

  1. Everyone at PRODA is responsible for ensuring that the working environment is satisfactory both for users, instructors, pianists/musicians and the administration.
  2. There must be mutual trust and respect between users, instructors, pianists/musicians and the administration.
  3. Participation in PRODA's offer requires health that can withstand the physical and mental stress that professional dance training requires.
  4. PRODA has zero tolerance for harassment and discrimination based on ethnicity, religion, sexuality, gender identity, gender expression, functional variation, body type and age.
  5. PRODA must deal with incidents of breach of ethical guidelines in a factual and orderly manner. Breaches of guidelines can have consequences for users, employees and other engaged by PRODA in relation to the degree of severity.

Follow-up and procedures in case of breach of ethical guidelines:

The following procedure shall be used as a starting point in the event of a breach of ethical guidelines. Adjustments are made by the administration or the board if the nature of the case requires a different follow-up.

1. Informasjon om det som har skjedd innhentes fra involverte parter/vitner
2. Bruker innkalles pr epost til møte vedr. hendelsen og inviteres til å ha med seg en tillitsperson. Møte skal gjennomføres så snart som mulig etter innkallelsen og det skal fremgå en tydelig agenda for møtet. PRODA deltar med 2-3 personer fra administrasjon, styret og/eller ved behov rådgiver.
3. Det skal skrives referat fra møtet og PRODA har rett til å ta med en protokollfører til dette. Eventuelle merknader til referatet skal sendes innen en gitt frist.
4. I forhold til alvorlighetsgraden av hendelsen skal styret/administrasjonen etter møtet konkludere, med f.eks. advarsel, midlertidig inndragelse av brukeradgang eller permanent inndragelse av adgang.
5. Det innkalles til flere møter dersom det er behov. Utover dette skal bruker få en epost fra administrasjonen eller styret hvor konsekvens for hendelsen fremgår.
6. Saken skal avklares så raskt som mulig.

The matter must be treated with care and confidentiality. Those involved must act in a mutually respectful tone. This applies to all parties, including trustees and protocol writers.

PRODA has the right to revoke user access temporarily until the matter is resolved.

If a notification has been submitted, reference is also made to PRODA's notification routines and other procedures, see here: https://proda.no/om-proda/varslingsrutiner/